sobota 13. dubna 2013

***

Když jsme o víkendu doma, probíhají moje soboty stejně.
Dopoledne u sporáku.
Během celého dne nekonečné praní, věšení, skládání a uklízení do skříní.
Vysávání, koupelna, záchod.
Stokrát zametené schody od bláta a stokrát umyté děti.
Dnes slavnostně vyprané všechno zimní!
Probrané boty, zimní do sklepa, jarní do botníku.
A zjištění, kolik nových se bude muset koupit :(.
Večer děti postupně do vany a do postele.
Uf...!

***

Od doby, co jsme se přestěhovali do našeho domu, který je nesrovnatelně větší, než panelákový byt, jsem se musela naučit žít s neustálýma hromadama prádla na očích.
S vědomím, že zatím nebude uklizeno všechno podle mých představ. 
Míň řešit nepořádek a víc si užívat dětí.
Přijmout, že na to prostě momentálně nemám.
Ale je to tak těžké!!! 
Na druhou stranu děti rostou a zvládají čím dál více práce.
Myslím, že je pravý čas přidělit jim pravidelné úkoly a práci.
Možná jsem to měla udělat už dřív, nevím...

***  

Ale stejně mám tyto soboty ráda.
Pocit, že všechno běží, jak má, mi dělá dobře.
Díky za tyto všední dny.

***

13 komentářů:

  1. Závidím tu zahradu na věšení prádla! A jinak jo jo, všední dny jsou krásné! U nás jsou soboty podobné, typicky rodinné, uklízecí, prací, vařící, někdy výletové, povídací. A s tím zapojením dětí do domácnosti - samotnou by mě zajímalo, kdy je ten pravý čas, taky to řeším:)

    OdpovědětVymazat
  2. Marki, u nás je to tak podobné:-) až mě ta realita děsí. Služby už máme dlouho. Pravidelnost jsem v nich zavedla před měsícem. Střídají se zatím jen holky 8let,6let,4roky. Nádobí, odpadky a umývadlo v koupelně. Po týdnu výměna. Jinak si ještě denně musí ustlat postel a večer poklidit hračky. Občas nepřekonatelný problém. Většinou vyměknu a pomáhám jim:-)
    Držím palce:-)

    OdpovědětVymazat
  3. Markét, u nás je to stejné. Jenom to prádlo musím prát každý den, jinak bych přes víkend asi nedělala nic jiného. Alespoň, že už nastoupilo definitivně jaro a začne se sušit venku. Miluji vůni prádla usušeného na čerstvím vzduch.

    OdpovědětVymazat
  4. Máme stejný sušák, jen ten náš zatím zahálí v garáži. Už se těším až na něm budu venku věšet prádlo.

    OdpovědětVymazat
  5. U nás se úkoly střídají denně - děti (skoro 6 + 3,5r) si losují z balíčku úkolů určených pro ně.
    Šestiletý má dva denně, tříletá jeden. Většinou si vyžádají na každý na úkoly tři :-)

    U nás se uklízí v pátek odpoledne (pokud není jiný program), víkendy mám rada volné. Peru snad pořád... Dnes mě čekají ty zimní bundy :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Markét,krásné fotky, takové barevné, i když je to špinavé prádlo. A teď si představte tuny zimního a jarního a letního oblečení, jak se mísí v našem dětském pokoji, kde už druhý den přebírám, pytluji, vyhazuji, chystám do bazaru. Mám 3 děti a spoustu poděděného oblečení. Do toho haldy vypraného, vyžehleného prádla, které nemůžu ještě do skříně dát, dokud zimní nenapytluji. A do toho vaření, úklid,no zahrada zatím čeká na jarní úklid...musím zrychlit, jdu na to, myslím na Vás...VOKOPKA

    OdpovědětVymazat
  7. Já peru skoro každý den, takový večerní rituál - věším prádlo tak kolem půl jedenácté :-)

    OdpovědětVymazat
  8. U nás velké prádlo většinou v neděli, když se vracíme z víkendu a chystám si na úterý žehlení. Ale teď s našim stěhováním je všechno jinak. V pondělí už budeme mít konečně skříně!!! Tak mě čeká rozbalování mnoha pytlů s oblečením, krabic, kufrů, třídění, ukládání do skříní. Zimní bunda do čistírny, přezout gumy na autě, když už je sníh konečně pryč.. Bude to náročné, ale těším se, jak si zase všechno utřídím a uleví se mi :-)

    OdpovědětVymazat
  9. U nás peru každý den. Když jeden den vynechám, další musím dát 2-3 várky. Ale vše nežehlím, takže to neberu jako nějakou zátěž. Pere za mne přece pračka, není to jako za mého dětství, to se máma vážně nadřela. I vodu musela tahat z řeky v kýblích :-/ Máme se dobře a každý den za to děkuji... Jinak tuhle sobotu jsme zrovna nějaké botky dokupovali a v obchodě bylo docela plno dětí :)

    OdpovědětVymazat
  10. :)) Tak vidím, že to máme většinou podobně. Já taky peru témeř denně, ale v sobotu peru větší prádlo...povlečení, ručníky apod. a doháním resty z týdne :). Pračka je náš nejvytiženější domácí spotřebič :)!

    OdpovědětVymazat
  11. Na fotce to vypadá, že místnost - prádelna?? má dveře...já bych je zavřela a hotovo :-D Hory by nebyly vidět...nicméně já mám odjakživa tenhle proces očisty prádla ráda...hlavně od té doby kdy mi můj milovaný pořídil sušičku (vím, není to nic eko...ale žehlička je tím pádem vytahována jen sporadicky :-)

    OdpovědětVymazat
  12. Veru tak, my matky máme tie soboty naozaj asi rovnaké. Ja osobne ich mám celkom rada, sme konečne spolu, po týždni je aspoň na chvíľu čisto a prádlo vysušené jarným slnkom vraví za všetko. S tou pomocou od detí to mám rovnako ako Nicenka (komentár vyššie), treba deti priučiť , že sú súčasťou domácnosti a občas sa podieľať na jej chode. Ale hlavne si ich užívaj naozaj najviac ako môžeš, lebo strááášne rýchlo rastú a tie chvíle sa už nikdy nevrátia. Neboj prádlo ani neporiadok sa nevyčistia samé, pekne si počkajú na nás :), ale detstvo nečaká. Tak pekný slnečný deň od Lenky.

    OdpovědětVymazat
  13. Soboty u nás jsou vlastně úplně podobné jako ty vaše a i když se mám co ohánět, mám je moc ráda. Mhouřit oči nad hromadami všeho kolem se taky snažím, nejde mi to, ale myslím, že mi jednou budou chybět. Hezké dny!

    OdpovědětVymazat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.